Naar het Filermos klooster - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Naar het Filermos klooster - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Naar het Filermos klooster

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

11 Oktober 2017 | Griekenland, Rodos

Lieve allemaal,
Vandaag hebben we weer een heerlijke dag beleefd, het wordt hier ook steeds warmer dus dat helpt ook. Gisteravond bij de Griek aan de overkant gegeten en ook dat was weer heerlijk. We worden al een beetje bekend in het dorp. Na het grote diner,(in Griekenland is het altijd veel, wat je ook probeert) lagen wij voor tienen in bed. Dit lukt ons thuis helemaal nooit en we hebben tot half negen geslapen. Daarna hebben we ons rustig aangekleed en zijn we de bergen in gereden richting het Filerimosklooster. Onderweg prachtige vergezichten en ook het klooster en bijbehorende kerk waren zeer de moeite waard. Er was ook een lange weg met aan de zijkant telkens een bronzen statie met een afbeelding. Er waren er 14 en ze stelden de weg voor die Christus had afgelegd met het kruis. De weg is aangelegd door de Franciscanen en eindigt bij een trap waarop een enorm betonnen kruis staat. Hierboven heb je een prachtig uitzicht over het eiland en de aankomende vliegtuigen die heel laag overvliegen. Hierboven lopen ook honderden pauwen rond die gewoon naar je toekomen en die je kunt voeren. Om het klooster te betreden moest je nette kleding aanhebben maar ik heb de nodige hemdjes, zwembroeken en tattoos naar binnen zien gaan die waarschijnlijk allemaal niet konden lezen. Bea: ‘d Artagnan en Fiona waren de namen die de kattenmeneer aan de 2 katten gegeven had die naar Nederland verhuisd zijn, dus geen illustere keten, haha. De brokjes van Sjakie dat zijn die vleesbrokjes uit de zakjes want harde krijgt hij niet meer, en die prak ik gewoon met een vork fijn, gaat prima. De harde brokjes zijn alleen voor Bullet. Ik schrijf het maar even in het verslag want ik heb heel weinig ruimte om te e-mailen, ik weet de uitgaande server niet en kom er ook niet achter. Het is niet dezelfde als op Kreta helaas. Dat even tussendoor. Nadat we weer van de berg zijn afgedaald hebben we een heerlijk strandje gevonden waar we de rest van de dag gezeten hebben en waar we alvast een warme maaltijd hebben genuttigd. Vanavond eten we dan in ons appartement. We beginnen zo al aardig de weg te kennen hier op Rhodos. Foto’s plaatsen gaat waarschijnlijk niet lukken, dat zien we later wel weer. Vanaf een heel warm Rhodos weer allemaal de groeten van de tevreden Bakkertjes

  • 11 Oktober 2017 - 18:31

    Ferry En Karin:

    Luitjes,

    Positieve berichten allemaal, hartstikke mooi!

    liefs van ons

  • 11 Oktober 2017 - 19:55

    Bakkertjes Uit Rijswijk:

    Hallo luitjes,

    Zoals ik had gehoopt is het tweede bericht van jullie al positief. Alleen weet ik niet of het positief is dat iedereen op Rhodos jullie al begint te kennen ;-).

    Dat van die uitgaande server snap ik niet helemaal. Kan ik iets voor je uitzoeken Han?

    Is Rhodos heel anders dan Kreta?

    Groetjes,

    van de Bakkertjes uit Rijswijk

  • 11 Oktober 2017 - 21:01

    Hanneke :

    Hoi Roy, als ik wil e-mailen vanaf mij gsm dan is mijn inkomende server IMAP.online.nl en de uitgaande SMTP.online.nl. als uk vanaf mijn vader mail moet ik de uitgaande veranderen in SMTP.kpnmail.nl en vanaf Kreta was dat otenet.gr. Ik weet niet welke server ze gebruiken in ons appartement en ik verwacht ook niet dat ze dat gaan zeggen. Ik kan alleen mijn telefoon gebruiken omdat ik daar geen Wi-Fi heb. Snap je het een beetje? Groetjes van ons beiden xx

  • 12 Oktober 2017 - 12:10

    Leonico:

    Lieve twee,

    Fijn dat jullie het lekker hebben daar. En dat jullie ook zo goed slapen!!! Dan heb je het dus nodig.....
    Lekker uitrusten en genieten samen. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 18 Sept. 2017
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 5812

Voorgaande reizen:

30 September 2017 - 15 Oktober 2017

De Bakkertjes voor het eerst op Rhodos

Landen bezocht: