Een mooie dag - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Een mooie dag - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Een mooie dag

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

10 Oktober 2017 | Griekenland, Rodos

Lieve allemaal,
Zoals gezegd: met een slecht begin kan het eigenlijk alleen maar leuker worden. Het begon al gisteravond toen we aan de overkant bij een Italiaan zijn gaan eten, bijzonder aardige mensen, heel gezellig en heerlijk gegeten. Vandaag besloten we om het eiland te gaan verkennen en een tocht te gaan maken. We strandden al in Rhodos stad, waar het heel goed toeven is, en dan vooral in de oude stad rondom het fort. We hebben er heerlijk gewandeld, de wind was niet meer zo koud ook. In de oude stad kun je uren ronddwalen, er zijn veel stalletjes met van alles en nog wat langs de weg, maar vooral de oude stad zelf is zeer de moeite waard. De oude muren strekken zich kilometers uit langs de mooie haven. Verder hebben we ook nog een paar dierenliefhebbers ontmoet. Vanmorgen vroeg stond de eigenaar van klein-amsterdam bordjes voor de katten buiten te zetten. Ze zagen er allemaal prima uit, en bij ons kan je natuurlijk niet meer stuk. Maar later toen we op de oude stadsmuren liepen zagen we daar een man met een bord waarin hij vroeg om geld voor de katten. En er zaten er vele, allemaal lekker te smikkelen en de buikjes rond. Allemaal even lief ook. We raakten aan de praat en hij zorgde al 25 jaar voor ze, gaf ze ook allemaal namen. Hij had een mooie trui aan met katten erop, die kwam uit Nederland, gekregen van een vrouw die 2 katten van hem overgenomen had en meegenomen naar Nederland, genaamd ‘d Artagnan en Fiona. Onze dag kon uiteraard niet meer stuk. Onze voeten helaas wel want we hebben kilometers gelopen, Cor kon helemaal niet meer vooruit. Toen we uiteindelijk weer bij de auto aankwamen heb ik gereden en kon Cor z’n schoenen uitdoen en even languit. We zijn doorgereden en dan kom je via het uiterste noorden aan de andere kant van het eiland, daar waar ik de Lidl vermoedde en ja hoor, daar was hij ook. We hebben dus onze wagen volgeladen met allerlei heerlijkheden en vooral flessenwater, genoeg voor 2 weken hopelijk. Het viel wel op dat er beveiliging in de winkel stond, met een kogelvrij vest. Toen we weggingen kwam de aap uit de mouw, criminele vluchtelingen houden zich daar op, sturen de kinderen op je af, en terwijl de ene zich links van de auto jou bezighoudt haalt de andere aan de andere kant je auto leeg. Wij hadden ze door en de beveiliger ook. Als je zag hoe die ettertjes van misschien 5 jaar te keer gingen tegen die man, het was vreselijk, ze stonden hem echt uit te dagen. De ouders zaten verderop om te kijken of een en ander lukte. We hebben daarna onze weg vervolgd en hebben een dwarsweg richting het vliegveld gevonden die ons ook weer richting huis voerde. Ik ben zowat 150 foto’s rijker vandaag, veel natuurlijk met katten maar we zagen ook nog een prachtige zilverreiger. Uiteraard ligt Cor nu te snurken waardoor ik op mijn gemakje verslag kan doen. Ik doe het gewoon op mijn laptop want ik gebruik mijn telefoon nu als mobiele hotspot. Dat typt toch lekkerder als op mijn telefoon. Vanavond gaan we naar de Griek aan de overkant, van dezelfde eigenaar als de Italiaan, zal ook best gezellig worden. Ik heb voorzichtig gevraagd of ze hier Raki hebben, dat is toch iets van Kreta, en ze hebben het inderdaad, alleen heet het hier Suma. Smaakt net zo. Voor vandaag was dit het wel, dus allemaal weer de groetjes van de vermoeide maar voldane Bakkertjes

• 10 Oktober 2017 - 17:05

Ab:

Ik lees dat het jullie goed gaat. Prima zo. Groeten aan de poesjes

• 10 Oktober 2017 - 18:09

Renee:

Hai familie, gelukkig weer blije geluiden, Ben heel benieuwd naar de foto,s, die komen zeker bij een van de volgende verslagen. Kiek uut en de groetjes, Renee

• 10 Oktober 2017 - 21:23

Bea Van Der Werf:

Is d'Artignan en Fiona bekend bij normale mensen; je schrijft erover als een aha Erlebnis☺. Ik ben benieuwd wie of wat het is, misschien koopt Mart Smeets daar ook wel 's.

Met de Nederlandse poezen uit Den Haag is nog steeds alles. Het enige: hoe prak jij Sjakie's prak je. Ik krijg het goed door elkaar, maar prakken gaat nog niet en ik heb het idee dat hij dat best prettig zou vinden.

Veel plezier bbij jullie Rhodosiaanse Italiaan. Als jullie ook kunnen eten bij julle slaapadres zullen ze daar wel de pest in hebben en wordt het nooit wat tussen jullie.

doei

• 10 Oktober 2017 - 22:22

Roy En Marijke:

Zo lijkt het allemaal weer goed en mooi!
    We zijn vandaag bij Pa geweest. Ging allemaal z'n gangetje.
    Nog heel veel plezier.
    Roy en Marijke