Een teleurstellend begin - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Een teleurstellend begin - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Een teleurstellend begin

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

09 Oktober 2017 | Griekenland, Rodos

Lieve allemaal,
Onze eerste dag op Rhodos is ons nog niet meegevallen. Er ging het een en ander verkeerd helaas. Waarschijnlijk hadden we verteld dat we een oude vriend gingen opzoeken die we al 12 jaar niet meer gezien hebben. We hebben voor hem een fotoboek genaakt dat we hem op zijn verjaardag op 4 oktober wilden geven. Uiteindelijk ging de oorspronkelijke vakantie niet door het overlijden van ma. Normaliter gaan we in deze tijd naar Kreta maar we moesten boeken bij d-tours omdat we van hen de reischeque van 750 euro gewonnen hadden. Daarmee konden we niet naar ons vaste stekkie en besloten we die vriend op te zoeken. Na de uitvaart zijn we opnieuw gaan boeken en kwamen we terecht in ons huidige appartement. Toen we gisteren aankwamen in de avond zijn we ons meteen gaan omkleden en hebben een taxi genomen naar het restaurant waar hij werkt. Daar aangekomen kregen we te horen dat hij gistermiddag om 17.00 uur vertrokken is per boot naar zijn thuiseiland om dit seizoen niet meer terug te komen, een grote domper. We hebben hem nog aan de telefoon gehad en hij was net zo teleurgesteld als wij, we moeten volgend jaar weer komen. Dat weten we nog niet, dan moeten we nog leuke dingen gaan beleven anders was het een eenmalige actie. Wel hebben we zijn broer gezien, die er tegenover werkt en die we ook kennen. Aan hem hebben we het boek gegeven, hij gaat over een maand weg. Vandaag zouden we de auto ophalen in Rhodos stad. Ik heb op Google Maps gekeken en het was een wandeling van een half uur. Zo gezegd zo gedaan. Na een tijdje keek ik weer en was het ineens een kilometer terug, en zo hard loopt Cor toch niet. Wij terug en waar het zou moeten zijn zat een heel andere autoverhuurder. Daar hebben we het nagevraagd en moesten we weer een uur de andere kant op. Meestal is Google Maps toch wel betrouwbaar maar vandaag niet. Ik heb de autoverhuurder gebeld en die beweerde dat we de auto op de luchthaven hadden besteld en dat zijn collega daar op ons wachtte. Zij is ons komen halen en bleef beweren dat ik hem daar besteld had terwijl op mijn voucher duidelijk iets anders stond. Tot zover dus nog niet zo positief . Het appartement is ruim en schoon maar ze willen overal extra geld voor. Voor een dagje WiFi 4 euro en dan moet je wel bij het zwembad gaan zitten! Dus dan maar dit hele verhaal met mijn telefoon op de 4g. Als je niets afneemt bij ze zijn ze ook meteen minder vriendelijk. Vanmiddag zou de hostess komen voor de kennismaking maar ook die kwam niet opdagen. Het kleine plaatsje waar we zitten is klein-amsterdam, de bamihapjes en nasiballen staan prominent in het Nederlands op de kaart. En last but not least is het ook niet heel warm want er staat een koude wind. Gelukkig is het op beschutte plekjes goed te doen. We hebben nu in ieder geval de auto waarmee we waarschijnlijk nog wel authentieke dorpjes kunnen ontdekken. Vanaf morgen gaan we het eiland verder verkennen, én, niet onbelangrijk, de Lidl vinden om allerlei lekkere hapjes en drankjes in te slaan. Cor ligt lekker te snurken dus ik kon even aan het dagboek werken. Hopelijk is het volgende verslag veel gezelliger. Bea, doe onze lekkertjes de groeten en een dikke knuffel, en allemaal de hartelijke groeten van de enigszins teleurgestelde Bakkertjes op Rhodos.

• 09 Oktober 2017 - 17:05

Ada:

Nou, wat jammer allemaal. Het kan nu allemaal alleen maar meevallen.
    Ineke net uitgezwaaid. Was gezellig.
    Het is echt herfst nu dus hier is het ook niet comfortabel.
    Veel plezier en gooi er maar 'wat' in.

Gr Ada.

• 09 Oktober 2017 - 18:47

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Jammer dat de inhoud van dit eerste verslag niet zo positief is. Eén voordeel het kan vanaf nu alleen nog maar meevallen. Misschien kan het niet in de schaduw van Kreta staan, maar dan toch hopelijk een goede tweede worden. Het binnenland is vast heel mooi en verrassend. Tot het volgende (positieve) bericht.

Groetjes en kusjes van de Bakkertjes uit Rijswijk

• 09 Oktober 2017 - 19:06

Roy En Marijke:

Wat een pech. Na zoveel pech kan het alleen nog maar mooi en leuk worden in de resterende tijd. We duimen voor een mooiere vakantie.
    Groeten,
    Roy en Marijke

• 09 Oktober 2017 - 19:59

Eckhardt:

Ihr Lieben, dann kann es ja nur besser werden. Jedenfalls habe ich die Erfahrung gemacht, daß so ein paar unangenehme Seiten anfangs kein Grund sind, den Kopf hängen zu lassen. Erholt euch gut bei schönstem Wetter. Zu Wills "Verwandlung" schreibe ich jetzt nichts, wir danken euch aber sehr für die Benachrichtigung - welch ein gesegnetes Alter.

Laßt es euch gutgehen - bis bald.

Herzlicher Gruß
    Eckhardt

• 10 Oktober 2017 - 12:57

Bea Van Der Werf:

Maar met de poesjes gaat het er wel vrolijk toe. En het weer is balconfähig wat ze nog extra vrolijk maakt.

Misschien een kleine troost voor jullie teleurstelling
    liefs
    bea

• 10 Oktober 2017 - 13:45

Ferry En Karin:

Wat jammer dat jullie hem net gemist hebben! Gelukkig dat z'n broer het album meenemen. Wel balen