Naar Lindos - Reisverslag uit Lindos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Naar Lindos - Reisverslag uit Lindos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Naar Lindos

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

12 Oktober 2017 | Griekenland, Lindos

Lieve allemaal,
Vandaag weer een heerlijke dag gehad nadat we gisteravond ook een leuke bar hadden gevonden waar we buiten lekker een drankje genuttigd hebben. Er was 1 irritante factor, een dronken Amsterdammer die zichzelf heel erg leuk vond en dat ook luidruchtig tentoonspreidde, helaas had hij ook een podium van een paar andere Nederlandse aso’s, dan heb je plaatsvervangende schaamte. Hij bemoeide zich met iedereen. Een jong Engels stel zat naast hem en hij vroeg ze: where are you from, ze antwoordden dat ze uit Yorkshire kwamen. Toen zei hij tegen de mannelijke helft: O, dan ben jij zeker de Yorkshire ripper! Gevolgd door een bulderende lach, vreselijk! Terug naar vandaag, we hebben een heel eind gereden naar het mooie plaatsje Lindos, een oud wit stadje, gelegen tegen een bergwand. Je moet buiten de stad parkeren want het is te smal om te rijden. Je kan wel een klein stukje erin maar dat gaat gepaard met veel getoeter en gevloek. Helaas vinden veel mensen Lindos leuk en staan er vele, vele bussen en auto’s geparkeerd. Desondanks is het toch leuk toeven. Je moet ver afdalen, maar alle oude huizen hebben wel een verrassing achter de deur in de vorm van café of restaurant. Het hele dorp staat op de monumentenlijst. Naar beneden lopen ging best maar terug is een ander verhaal, dan moet je wel conditie hebben. Boven op een berg staat een prachtig fort en Akropolis, een van de mooiste tempels van de Griekse wereld. Je kan te voet naar boven of met een ezeltje. Cor zag het allebei niet zitten en hij besloot alvast naar het mooie zandstrand te gaan. Ik ben naar boven gelopen en het was zeer de moeite waard. Prachtige vergezichten en inderdaad een heel mooie Akropolis. Van bovenaf kon je het strand ook zien liggen en ik had met Cor op een bepaalde plek afgesproken. Dat leek gemakkelijk te bereiken maar dat was niet zo. De smalle gladde weg kronkelde langs haarspeldbochten en ik kwam uit op een heel ander strandje. Vandaar kon je langs een smal pad toch het goede strand bereiken. Cor had hetzelfde ervaren. Het strandje was heerlijk, de zee ook. Enkel zand en tot ver ondiep. We zijn uiteindelijk langs secundaire prachtige wegen teruggereden. Op het balkon hebben we lekker toast met zalm en een wijntje genomen, of we er vanavond nog uit zullen gaan is nog maar de vraag. Het weer is nog steeds supergoed, maar in de avond wordt het fris maar daar kun je je op kleden, het is genieten nu. Dat was het weer voor vandaag, de hartelijke groeten van 1 getraind en 1 gebruind Bakkertje.

• 12 Oktober 2017 - 22:33

Liesbeth:

Geniet lekker!

• 17 Oktober 2017 - 18:20

Bakkertjes Uit Rijswijk:

Hallo daar ben ik ook weer. De tijd gaat snel en ze zeggen wel dat er een bericht van de Bakkertjes uit Rhodos is, maar dan vergeet ik weer te kijken.

Nu ga ik er even voor zitten en zie het door jullie beschreven Rhodos voor mij. Een man op een strandje en een jonge hinde op een berghelling ;-).

Ook weer mooie foto's!

Ik ga nu naar het volgende verhaaltje. Tot zo!

Groetjes van de Bakkertjes uit Rijswijk (en één Bakkertje uit Rotterdam).