Rhodos stad en vlinderdal - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Rhodos stad en vlinderdal - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Rhodos stad en vlinderdal

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

16 Oktober 2017 | Griekenland, Rodos

Lieve allemaal,
Het was weer gezellig eergisteravond bij Poppi en haar broer Vangelis op ons stamterras. Toen we naar huis liepen zagen we bij klein-Amsterdam, waar ze 10 beeldschermen hebben, Feyenoord spelen en toen gingen we nog lang niet naar huis. Voor de uitslag hadden we uiteindelijk wel door kunnen lopen maar dat deden we niet. Er zat nogal wat van het legioen binnen in Feyenoordshirts en ondanks de uitslag werd het toch nog heel gezellig. Cor besloot nog een gyros pittah te bestellen. Het bord dat hij kreeg leek wel een satellietschotel en lag helemaal vol. En dat om middernacht! Ze hadden bovendien supersnel internet (kosteloos) vandaar dat ik daar mijn geschreven stukjes van wat foto’s kon voorzien. Cor zat er gisteren weer voor Ado Den Haag dus toen kon ik ook weer even lekker schrijven. Na de rustdag zaterdag besloten we gisteren om voor de tweede keer de oude stad van Rhodos te bezoeken. We weten om daarheen te komen al aardig de weg, zelfs de vrije parkeerplaatsen, maar de oude stad zelf is een doolhof, ik geloof niet dat je daar ooit alles zal weten te vinden. We hebben er heerlijk rond geslenterd. In het begin word je horendol van het gezeur om op de terrassen te komen zitten, elders op Rhodos valt dat heel erg mee. We zijn zodra we konden de smalle straatjes zonder horeca ingeschoten. Hier zitten veel kunstenaars, pensions voor backpackers en een enkele taverne, een oase van rust. Daar vonden we een heel mooi terrasje annex galerie waar het goed toeven was. Daarna weer verder gedwaald, het is er geweldig. Er zijn vooral heel veel poezen die ook door de bevolking gevoerd worden. Een enkele zielepoot zit er ook wel tussen. Toen we genoeg gelopen hadden hebben we de auto weer opgezocht en gevonden uiteindelijk, waarna we besloten bij de broer van onze vriend Christos warm te gaan eten in plaats van in de avond wanneer het toch wat vervelender rijden is in de stad. Met behulp van google maps hadden we het snel gevonden, we zaten er maar 2 kilometer vandaan en het lag ook weer op de weg naar huis. Heerlijk gegeten en gezellig, ‘s avonds is het een boterhammetje geworden. Het weer is nog steeds prima en we zijn gelukkig pas op de helft want we willen nog niet naar huis. In de avond zijn we weer naar ons stamterras geweest en onderweg keken we wat etalages. We zagen een heel apart dameshorloge. Het was bij een Nederlandse dame en toen ik de prijs hoorde wilde ik er nog over nadenken. Ze wilde er wel 10 % van af halen en toen heb ik hem van Cor gekregen, heel mooi! We hebben lekker uitgeslapen en vandaag zijn we weer de mooie natuur ingereden. Eerst hebben we een mooi klooster bezocht, daarna een natuurverschijnsel waar 7 bronnen boven de aarde komen, leuk om even rond te wandelen. Onderweg zijn er vele mooie kerken en kloosters, allemaal de moeite waard. Als laatste zijn we gestopt bij de vlindervallei waar hele bijzondere vlinders heenkomen om te paren. Helaas niet meer in november maar de toegangsprijs van 3 euro is natuurlijk niet al te veel en het is er ook prachtig wandelen met waterverlopen en watervallen. Onderweg hebben we een heerlijke gyros pittah met patat gegeten (samen voor 7.50!) dus vanavond wordt het weer een boterhammetje thuis. We kregen van de broer van Christos bericht dat hij morgen een vrije dag heeft, of we samen lunch of diner zullen gebruiken. Dat lijkt ons erg leuk dus we wachten op bericht van hem waarheen en hoe laat we zullen gaan. Het blijft erg leuk hier op het eiland en het blijft ook ideaal weer. Een lekkere vitaminenbom zo voor de winter begint. Voor nu was dat het weer, wanneer ik het kan versturen is afwachten. Allemaal de groeten van de relaxte Bakkertjes

• 16 Oktober 2017 - 20:24

Roy En Marijke:

Ha Han en Cor,
    Dat klinkt allemaal weer heel aantrekkelijk. Leuk dat er nu ook de foto's bij zijn. De Natuur is prachtig en verder ziek het er echt Grieks uit, met de standjes, poezen en meer.
    Ik miste de de foto's van de oude doolhof stad.
    Wij zijn inmiddels wat aan het voorbereiden voor onze reis. Door het prachtige weer hier krijg je al een vakantiegevoel. We hebben heerlijk gefietst door de bossen.
    Nog lekker blijven relaxen.
    Groeten
    Roy en Marijke

• 17 Oktober 2017 - 18:41

Bakkertjes Uit Rijswijk:

En ja hoor daar is dat ene Bakkertje uit Rijswijk weer.

Ik ben nu weer helemaal bij met lezen en zie het allemaal voor mij. Ik zie door jullie beschrijving weer de wandeling door Gerona die wij met jullie maakten met mijn 50e verjaardag. Ik hoop wel dat jullie nu iets anders aan hebben dan toen ;-). Dat zal wel, anders zou de broer van Christos jullie niet mee uit eten vragen.

Dan nu de tweede helft van jullie vakantie. Wij kijken uit naar het volgende verslag en ik zal proberen wat eerder te reageren.